Blog
  • Glavna stran
13
10
2016

5 stvari, ki sem se jih naučil od Polone in Spinninga

Moje dvotedensko izobraževanje za trenerja Spinninga je končano. Navadno si zapišem stvari, ki so naredile največji vtis name. Te zanima, kaj se me je najbolj dotaknilo in kako lahko tudi ti to uporabiš pri svojem treningu ter v vsakdanjem življenju? Vabim te k branju …

Morda že veš, da je predavateljica in distributerka programov ter opreme za Spinning v Sloveniji Polona Gosar, lastnica fitnesa Fit City, kjer delam. Polona je ena izmed tistih oseb, ki so v zadnjih dveh letih name najbolj vplivale, in tudi tokrat me ni razočarala. Če poznaš moje delo in filozofijo treningov, veš, da se osredotočam na treninge za moč. Znanje o aerobnih treningih je malenkost zaostajalo, zato sem zagrabil možnost in se prijavil na oktobrski program za Spinning, ki ni le ena izmed mnogih vadb na trgu, ampak celosten sistem treniranja.

5 zame najpomembnejših poudarkov

1. Osredotočenost

V času, ko se zdi, da ves čas zaostajamo z obveznostmi, neplačanimi računi in druženjem s prijatelji, se je zares težko ustaviti, priti na trening in misli povsem podrediti le enemu cilju. Polona je pri tem mojstrica in ve, kako usmeriti pogled ljudi v eno točko. Včasih je dovolj že to, da zapreš oči, in zbranost je veliko boljša.

2. Najprej zgradi temelje, šele potem hišo

Ljudje radi preskakujemo stopnice, a zgodi se, da se pri tem spotaknemo in pademo, kar seveda ni naš cilj. Tako kot pri hiši ni strehe brez predhodnih temeljev, tudi pri treningu brez osnov ne bo vrhunskega rezultata. Pri programu Spinning je poudarek predvsem na aerobni osnovi, kar poudarjam strankam že od samega začetka svoje trenerske poti.

3. Težko je voziti tovornjak, če niti avta ne obvladaš

Tekmovalnost je lahko super, vendar ni vedno najpametnejši način. Če tvoj prijatelj obiskuje treninge redno že nekaj let, ti pa si še začetnik, potem je prav, da začneš z lažjim sistemom treniranja. Program prilagodi sebi in ne drugim. Ego naj ostane pred vrati fitnesa.

4. Obvladovanje časa

En dan izobraževanja smo izvedli t. i. »Race day«, kjer je bil cilj opraviti takšen trening, kot ga naredijo športniki na pravi tekmi. Načrt je bil odpeljati progo pri vrhu maksimalnih zmogljivosti in nato zadnjih nekaj 100 metrov stisniti iz sebe 110 % – seveda gre za pesniško pretiravanje, ki pa spodbuja, da porabiš še zadnje atome moči. Kaj se je zgodilo? Svoj maksimum sem dosegel 200 metrov prehitro. Ko bi moral biti najhitrejši, so bile moje noge že do konca zakisane, brez kančka moči. Na pravi tekmi bi sotekmovalci oddrveli mimo mene, kot da bi parkiran ob cesti nabiral marjetice. Moje sporočilo zate? Če je tvoj cilj preteči maraton čez tri mesece, potem ne teci, kot da je start že jutri. Če je tvoja želja izgledati odlično julija v kopalkah, potem se nehaj pripravljati, kot da greš na morje že decembra. Za dober rezultat upoštevaj čas, ki ga imaš na voljo – »timing« je zelo pomemben.

5. Najlažje je »ubiti« vadečega

To je predvsem nasvet za trenerje, ki spremljajo moje objave. Nikoli mi niso bili blizu pristopi trenerjev, ki se do svojih strank obnašajo kakor poveljniki, ki so vstali z levo nogo. Žalostno, a trenerji med sabo še vedno tekmujemo, kdo izmuči svoje stranke bolj in kdo ob koncu treninga sliši največ kletvic in vidi največ sredincev … Hej, upoštevati moramo, da velikokrat treniramo ljudi, ki nekaj let ali celo nikoli niso bili aktivni. Ljudi, ki so v šoli večkrat »špricali« športno vzgojo kot matematiko. Ljudi, ki jim je enako težko narediti popolni počep kot meni dvojni salto. Obnašajmo se torej strankinim zmožnostim primerno, priredimo treninge njim in njihovim ciljem ter jih poslušajmo. Tako bomo napredovali mi sami, naše stranke in naše skupno znanje.

Dodatna ugotovitev:

6. Spinning ni le za mevže

Če si morda opazil, da sem v zadnjih dveh tednih malo čudno hodil in previdneje sedal ter vstajal, zdaj veš, zakaj. Spinning je zakon.

How useful was this post?

Click on the star to rate it

As you found this post useful...

Follow me on social media!

avtor: Haris Kajtezovic