Blog
  • Glavna stran
06
02
2014

Jedilnik

Danes smo slišali zanimivo definicijo, da lahko jedilnik sestavimo kar tako, da vzamemo našo težo in jo pomnožimo s 35, ter dobimo število kalorij, ki bi jih naj človek zaužil dnevno.



Zanimivo je, da tak pristop ignorira osnovne načine zdravega prehranjevanja. Ne upošteva razmerja med beljakovinami, ogljikovimi hidrati in (zdravimi) maščobami, pozablja pa tudi na višino, težo in spol osebka, za katerega sestavljamo jedilnik.
S pomočjo teh treh osnovnih podatkov nato izračunamo pojem, imenovan bazalni metabolizem, ki nam pove koliko energije telo potrebuje za ohranjanje trenutnega stanja. Vsemu temu je treba nato prišteti še VSE telesne aktivnosti tekom dneva, pa naj bo to kolesarjenje, igranje z vašimi otroki ali kidanje snega.

Potem pa so tu še vegeterjanci, frutarjanci, vegani, in pa na splošno izbirčni ljudje, in kar naenkrat je zelo težko sestaviti raznolik jedilnik s petimi ali šestimi dnevnimi obroki, ki zagotavlja telesu zadostno količino vseh osnovnih mikro in makro hranil. Spet pa ne smemo zanemariti dejstva, da nekdo mogoče jemlje prehranske dodatke, ki lahko pozitivno ali negativno vplivajo na razmerja v telesu.

Mislimo da, tako kot za avto potrebuješ izpit in kot odvetnik potrebuješ ustrezno izobrazbo ter pravosodni izpit, tudi sestavljanje kvalitetnih jedilnikov zahteva temu primerno izobrazbo, literaturo oz. vire in čas.

Vsak vam lahko svetuje da vsak dan jejte riž, piščanca in zeleno solato, ne more pa vam vsak povedati zakaj NE jejte riža, piščanca in zelene solate dan za dnem.

How useful was this post?

Click on the star to rate it

As you found this post useful...

Follow me on social media!

avtor: Haris Kajtezovic