Blog
  • Glavna stran
08
03
2014

Kortizol

Kortizol nam povzroča veliko težave, vendar je v telesu še kako zelo pomemben. Zjutraj nam pomaga pri zbujanju, saj visok nivo kortizola sproži sproščanje glukoze iz jeter in maščobe v kri, kar telesu omogoči dostop do veliko energije, takoj ko se zjutraj zbudimo. Takrat je telo pripravljeno za fizične aktivnosti, ampak ker nam življenski stil pogostokrat ne omogoča jutranje aktivnosti in ker namesto tega sedemo za delovno mizo v pisarni in spijemo šalico kave, povzročimo še dodatno sproščanje kortizola preko željenih vrednosti.

Z leti se proizvodnja kortizola poveča in s tem pride, v kombinaciji z zmanjšanjem izločanja estrogena in testosterona, do posprešene izgube mišične in kostne mase. Pravtako povišane vrednosti kortizola vplivajo na nalaganje telesne maščobe v predelu trebuha, tam kjer si je najmanj želimo! Poleg nalaganja maščobe vpliva tudi na imunski sistem saj zavira nastanek celic imunskega sistema, povzroča staranje in gubanje kože, nihanja v razpoloženju in še kaj.

KAKO SE SPOPASTI Z VISOKOMI VREDNOSTMI KORTIZOLA
*Ne pijte preveč kave (200mg kofeina lahko do 30% dvigne nivo kortizola v krvi, kjer ostane povišan tudi do 18 h. 200mg kofeina = 2 do 3 turške kave)

*Zadosti spite (če imate težave s spanjem, si pomagajte z melatoninom (takoimenovan spalni hormon), še posebej starejši katerim z leti pada naravna proizvodnja melatonina)

*Redna telesna aktivnost (fizična aktivnost daljša od 60min, bo povzročila povišane vrednosti kortizola v krvi, vendar se telo na ta stres navaja, in bolj kot smo v “formi”, kasneje pride do sproščanja kortizola)

*Pazite na krvni sladkor. Izogibajte se enostavnim sladkorjem prehrani, pazite na to da jeste dovolj pogosto (manjši obroki na cca 3h), jejte kompleksne ogljikove hidrate (polnozrnati izdelki, rjavi riž, kaše, ovseni kosmiči, stročnice,…) in zdrave maščobe (orehi, laneno olje/seme, olivno olje).

*Pijte dovolj tekočine, tudi če nimate občutka žeje je telo lahko dehidrirano. Ko pride do občutka žeje, takrat je ponavadi telo že močno dehidrirano, še posebej je tekočina pomembna ker v današnji prehrani zaužijemo veliko preveč soli, ki povzroča še dodatno dehidracijo in obremenjuje ledvico.

*Uživajte dodatke k prehrani (če jih ne užijete dovolj s hrano), Vitamine B kompleksa, cink, magnezij, kalcij, krom, vitamin C in ALA (alfa lipoična kislina). Tudi pitje zelenega čaja pozitivno vpliva na stres in lahko zmanjša nivoje kortizola v krvi.

*Meditacija, sproščanje. Privoščite si kakšno minutko v miru, pojdite na masažo ali kopel. Sprostite se!

Rok Pirnat Živec & Haris Kajtezović

How useful was this post?

Click on the star to rate it

As you found this post useful...

Follow me on social media!

Oznake za ta članek

avtor: Haris Kajtezovic