Blog
  • Glavna stran
26
03
2017

Motivacija in sposobnost – pot do rezultata

Ali je mogoče doseči hitre rezultate, na primer izgubiti 10 kilogramov v šestih tednih? Seveda, a zavedati se moraš, da takšni veliki rezultati zahtevajo veliko odrekanja in truda. Če si želiš vrhunskega rezultata, moraš imeti dobro osnovo: disciplino pri prehrani, dobre motorično-gibalne sposobnosti in močno voljo.

Ker je moja misija ljudem pomagati, da čim hitreje in na zdrav način pridejo do rezultata, ter jim hkrati predstaviti realno stanje in možne ovire na poti, sem svoje stranke razdelil v štiri kategorije, ki so odvisne od dveh dejavnikov: motivacije in telesnih zmogljivosti (motorično-gibalnih sposobnosti). Danes bom torej pisal le o treningu. O prehrani, ki je tudi zelo pomemben dejavnik vsake preobrazbe in pri kateri imam podoben sistem razvrščanja, pa v enem od naslednjih zapisov.

#1 Nizka motivacija + nizka sposobnost

Sem štejem ljudi, ki nimajo izkušenj z vadbo ali so te slabe, poleg tega pa dvomijo v to, da jim lahko uspe. V šoli je bila športna vzgoja za njih kazen in sošolci so jih pri sestavljanju ekip izbirali zadnje. Takšna oseba je lahko pri šolanju in pozneje v službi sicer uspešna, le fizično aktivna ni dovolj oz. za to motivirana. Večino časa na primer presedi za pisarniško mizo. Mišice tako ne delajo dovolj povezano in funkcionalno, že osnovne vaje pa lahko predstavljajo težavo. Navadno imajo take osebe previsoke cilje. Želijo si na primer izgubiti 15kilogramov, čeprav še same v to ne verjamejo. Njihova motivacija ima šibke temelje in vsak trening z njimi je tveganje, da jih bom v fitnesu videl zadnjič. Menim, da je pri njih nekje en mesec čas, v katerem se morajo začeti kazati rezultati, sicer bodo s programom odnehali. So najtežja skupina vadečih, saj mora biti v enem treningu združeno vse mogoče: zabava, poučnost, njim ljube in primerne vaje, glasba ne sme biti preglasna, brez gneče, a tudi prazen fitnes jih moti, rezultati pa morajo biti vidni ob koncu treninga. Časa, da jih prepričam v koristnost fitnesa in da zanj ni treba biti spreten kot gimnastični prvak, nimam veliko.

Dobra stvar je, da sem pri prepričevanju vendarle zelo uspešen in navadno takšne moje stranke hitro napredujejo v višji razred.

#2 Visoka motivacija + nizka sposobnost

Preskok iz prvega v drugi razred se torej lahko ob primerni spodbudi zgodi hitro. To dosežem s postavljanjem jasnih in uresničljivih ciljev. A pozor: cilji morajo biti po določenem vsekakor doseženi, sicer motivacija znova pade. Večina mojih strank se znajde prav tukaj. So motivirani, želijo si dobrih rezultatov, a njihovi gibi zaradi zaspanih mišic, poškodb ali čezmernega sedenja niso pravi(lni). Uporabljajo le določene mišice, ne večih oz. vseh. Četudi izvajajo najboljše vaje, rezultati ob uporabi nepravih mišic ne bodo takšni, kot bi lahko bili. Najpomembneje je, da zbudijo želene mišice in pridobijo nazaj lepe, funkcionalne gibe. Zaradi tega na primer nisem navdušen nad treningi v velikih skupinah, saj se v njih ne uči pravilnih gibov in ni individualno prilagojenih programov, ampak vsi izvajajo enake vaje.

Če ni rezultatov, se hitro pojavi tveganje, da motivacija pade, in stranka znova pade v prvi razred.

#3 Nizka motivacija + visoka sposobnost

Skupna lastnost teh ljudi je, da jim je šport domače področje; zlahka se učijo novih vaj, vendar so navadno leni, brez jasno postavljenih ciljev in s težavami pri vztrajnosti. Pogosto je njihova največja težava prehrana in ne trening. Običajno si sestavijo prelahke treninge, a ko ne vidijo napredka, hitro odnehajo. Njihovi treningi morajo biti sestavljeni progresivno, saj hitro napredujejo in lahko dosežejo izjemne rezultate.

#4 Visoka motivacija + visoka sposobnost

Takšne stranke so se navadno v preteklosti že ukvarjale s športom, so predane, vztrajne in z jasno postavljenimi cilji. Njihovi rezultati so vidni na vseh področjih: pri videzu, počutju in zmogljivosti ter so nagrada za treniranje vsakemu trenerju. Moje sanje so, da bi vsako stranko popeljal v ta razred, in verjamem, da je to mogoče. Nekatere potrebujejo veliko časa, druge napredujejo hitreje.

In nauk? Vsak lahko v fitnesu doseže vrhunski rezultat, ne glede na svoje predispozicije. Treba je le realno oceniti trenutno stanje, se zavedati pomanjkljivosti in na njih vztrajno delati. Ni treba biti motorično-gibalni genij s športno preteklostjo, da si videti odlično in se tako tudi počutiš.

How useful was this post?

Click on the star to rate it

As you found this post useful...

Follow me on social media!

avtor: Haris Kajtezovic