Blog
  • Glavna stran
05
03
2014

Nimate energije, vas bolijo mišice, slabo spite?

Eden izmed razlogov za to, je nepravilna prehrana oz način prehranjevanja.
Dostikrat slišimo ljudi, ki omenjajo diete z manj kot 1000 kcal/dan. Seveda so na začetku uporabe take diete in ob redni telesni aktivnosti rezultati zavidljivi, vendar telo zelo hitro izčrpa svoje zaloge energije in pride do utrujenosti, pomanjkanja energije in slabega spanca.
Razlogi so v neprimerni prehrani, saj s takšnimi dietami ne zaužijemo dovolj energije, vitaminov in mineralov. Poleg vsega tega so te diete še precej puste in dolgočasne s ponavljajočimi se obroki (le kdo bi hotel jesti pusto skuto 3x na dan?).

Ko se izgubljanje kilogramov ustavi, ljudje kmalu izgubijo voljo do take prehrane, vrnejo se na stara pota in pride do tako imenovanega JOJO efekta, ko ljudje nazaj hitro pridobijo kilograme (ponavadi še kakšnega več), ki so jih izgubili.


Zakaj pride do JOJO efekta? 
Telo je med hujšanjem izpostavljeno stresu in med tem prihaja do povišanega izločanja hormona kortizola. Kortizol sodeluje pri presnovi in lahko vpliva na nalaganje maščobnega tkiva v telesu. Ker želimo pri hujšanju doseči čim manj nihanj kortizola, se hujšanja lotevamo počasi in preudarno. Dnevni vnos energije prilagodimo tako, da zaužijemo cca 500 kcal/dan manj kot bi bilo za nas primerno, če bi želeli vzdrževati trenutno stanje. S tem preprečimo pretirano utrujenost, neprespanost in izločanje kortizola. Pri takšnem kaloričnem deficitu poskrbimo za izgubo cca 0.5 kg na teden, ob primerni telesni vadbi je večina izgubljene mase maščoba.

Seveda so ekstremne diete učinkovite in včasih tudi nujno potrebne, vendar je pomemben le končni rezultat, ki pa ponavadi ni tak, kot bi si ga želeli.

Hujšajte preudarno in počasi, začnite pravočasno in pustite telesu da se privadi na novo pridobljeno telesno težo. Po nekaj mesecih pravilnega pristopa bo vaš trud poplačan. 

Hitite počasi!

Rok Pirnat Živec & Haris Kajtezović

How useful was this post?

Click on the star to rate it

As you found this post useful...

Follow me on social media!

avtor: Haris Kajtezovic