Blog
  • Glavna stran
27
08
2017

Septembra se trenira drugače kot januarja

Je razlika med treningi septembra in tistimi januarja. Januarja smo navadno drugače zmotivirani. Vemo, da se bliža pomlad, toplejši dnevi in zato sezona kratkih majic ter kopalk. Septembra pa se nam ne mudi nikamor. Kmalu bomo potrebovali puloverje, s katerimi lahko skrijemo postavo, na katero nismo tako ponosni. Januarja (tudi maja) imaš pred sabo čas, cilj, na katerega se pripravljaš, septembra pa takšnega datuma ni oz. je precej bolj oddaljen. S svojimi strankami ta čas navadno izkoriščamo za učenje novih vaj, posvečanje tistim mišicam, ki potrebujejo več pozornosti, saniranje starih poškodb in postavljanje dobrih navad pri prehrani. Člane učimo, da niso obsedeni s številkami, težkimi treningi in strogimi dietami. Postavljamo torej temelje za obdobje, ko bodo dali vse od sebe pri prehrani in treningu. Seveda pa tudi v tem »vmesnem« času naredijo super rezultate, pri tem pa so še manj obremenjeni – 2 uspeha naenkrat.

Začni z malim

Saj vem, saj vem. Ješ slabo, malo telovadiš, veliko delaš in premalo spiš. Če vprašaš strokovnjaka za vadbo in prehrano, kaj spremeniti, bo rekel VSE. Še preden to zares storiš, ti predlagamo, da začneš z malimi spremembami. Sami predlagamo drobne prehranske novosti, kot so, da ješ počasneje kot običajno. Pa taka malenkost res deluje? Poglejmo ta ukrep skozi matematiko. Če sprazniš krožnik pri kosilu povprečno v 15 minutah (ker ti več čas za malico med službo niti ne dovoljuje), kaj se bo zgodilo, če ješ počasneje, a še vedno le 15 minut? Po tem času bo na krožniku ostalo še nekaj hrane. Manj kalorij in večji nadzor nad porcijami. Bingo!

Prebava je kompleksen proces telesa, v katerem signali iz trebuha našim možganom sporočijo, kdaj smo lačni in kdaj siti. Prenos te informacije traja nekaj časa. Če jemo (pre)hitro, ta informacija ne pride pravočasno do možganov in do takrat pojemo presežek hrane, ki jo potrebujemo. Rezultat je, da za enak občutek sitosti pojemo več, kot bi sicer ob počasnem obroku.

Če loviš 2 zajca, ne ujameš nobenega

Enako se zgodi s cilji, ki si jih zastavimo – če jih je preveč, ne dosežeš nobenega. Razlog je, da takrat na noben cilj nisi dovolj osredotočen in začneš delati napake. Seveda lahko počnemo dve stvari hkrati, npr. hodimo in se pogovarjamo po telefonu, ampak hoja se takrat nevede upočasni in tudi pogovor ni tako zbran. Predlagamo, da presodiš, katera sprememba bi prinesla največje spremembe in najlažje prešla v tvoj življenjski slog, in začneš delati na njej. Če je težava zajtrk, saj veš, da si brez njega tečen, brez energije, delaš slabše treninge in ješ slabo hrano zvečer, se osredotoči nanj. Ne le, da ga dnevno uvrstiš na jedilnik, ampak tudi poskrbi, da bo polnovreden in okusen. Vsak dan brez izjeme! Zakaj vložiti toliko truda le v zajtrk? Zaradi učinka domin. Če poješ dober zajtrk, bodo posledice več energije v službi, večja produktivnost, boljši odnosi s sodelavci, močnejši treningi, zvečer pa ne boš tako sestradan in si boš pripravil zdravo večerjo, ki ti bo pomagala do boljšega spanca in učinkovitejše regeneracije.

Volja je kot baterija telefona

»Ampak on je motiviran za trening in prehrano, jaz pa nisem!« Dejstvo pa je, da je vsak motiviran in ima voljo do nečesa. Razlika med našimi motivacijami so naše prioritete. Nekateri dajo prednost družini, drugi službi, tretji treningu in zdravi hrani, četrti sobotnemu druženju ter popivanju. Seveda ne svetujemo, da porabi manj časa z otroki in ga preživi več v fitnesu. Vprašaj se raje, ali je mogoče združiti druženje z otroki in športno aktivnost. Je mogoče povezati srečanje s prijatelji in zdravo prehrano? Verjemi, da je druženje z dragimi ljudmi še vedno prijetno, čeprav namesto burgerja naročiš zrezek in solato.

A vendarle ima naša volja svoj »čas uporabnosti« in je podobna bateriji telefona. Ko gremo zjutraj od doma, je baterija našega telefona navadno polna. Več ko telefoniramo in brskamo po spletu, hitreje se bo izpraznila. Telefon se lahko celo ugasne. Enako se zgodi z našo motivacijo. Po jutranji kavi postanemo pravi bojevniki – pripravljeni, da spremenimo svet: Jedel bom zdravo, v službi bom zelo produktiven, treniral bom kot olimpijec, zvečer se bom družil z družino. A včasih nam uspe, drugič ne. Če imamo na primer čez dan veliko obveznosti v službi, gremo zvečer raje na pijačo s prijatelji kot v fitnes. Če vložimo nekam več energije kot običajno, je je potem manj nekje drugje. In pogosto ob tem trpijo ravno prehrana ter treningi.

Ko se navadiš, potrebuješ manj energije

Strašljivo je, ko pomisliš, kakšne spremembe je treba uvesti za dosego dobrih življenjskih navad. Verjetno si misliš, da je potrebno ogromno discipline. Skrivnost je v navadah in ne disciplini. Utrdi dobre, močne navade in uspelo ti bo. Samo ne kompliciraj in ne začni vsega naenkrat. Ena sprememba za drugo in z vrhom v mislih. Z vsakim korakom bo naslednji lažji.

Če je tvoj cilj izguba teže oz. telesne maščobe, sprememba prehranskih navad, pridobivanje moči, mišične mase ali specifične kondicije za tvoj šport in če pri tem potrebuješ nekaj dodatnih procentov pomoči, ti lahko pomagamo doseči tvoj cilj. Naši treningi so naporni, zabavni in zanimivi hkrati; izvajamo več kot 500 različnih vaj in zato ti nikoli ne bo dolgčas. Ob koncu treninga tako vsakič začutiš tisti pozitivni stres in občutek zadovoljstva: »To, uspelo mi je!«

In kaj je tisto, kar dela naš sistem treniranja edinstven?

– Namesto klasičnega pristopa »jej to in ne tega« raje analiziramo tvoj trenutni način prehranjevanja. Z individualiziranim pristopom ugotovimo, česa je v tvoji prehrani preveč in česa premalo. Zatem predlagamo potrebne spremembe. Hitrost sprememba je odvisna od tebe. Podobno naredimo pri oblikovanju programa treningov.

– Smo edina ekipa trenerjev, kjer vsi trenerji delajo po enakem načinu. Naš ključni dejavnik je tvoj urnik. Ni ti treba rezervirati časa za nekaj mesecev vnaprej in se prilagajati trenerju. Namesto tega se vpišeš le za nekaj prihodnjih dni in prilagodiš uro svojemu dnevu.

– Nekaj, kar nas popolnoma loči od drugih, je naš 14-dnevni poskusni program, ki ga lahko preizkusiš brez kakršnekoli obveznosti oz. plačila.

Verjamemo, da imaš dvome in se ti porajajo vprašanja: Ali je program primeren zame? Bom zadovoljen s storitvijo in ali bodo popolnoma spremenili odnos do mene, ko postanem član? Vprašanja so popolnoma na mestu in ni boljšega načina, da na njih odgovoriš, kot da se pridružiš našemu 14-dnevnemu poskusnemu obdobju.

Lahko nas pokličeš na 051 254 386, pišeš na trener@hariskajtezovic.si ali nas obiščeš v Gym 24, da nas spoznaš v živo.

avtor: Haris Kajtezovic