Blog
  • Glavna stran
03
05
2016

Stres – ti si kriv za vse

Si eden izmed tistih, ki mislijo, da je stres nekaj zelo nevarnega ali celo smrtonosnega? Če si, potem si vzemi 5 minut za tole besedilo.

Za začetek – kaj sploh je stres? Je psihološki, telesni in vedenjski odziv na dogodke, ob katerih se počutimo napadene ali vznemirjene na kakršen koli način.

V današnji objavi ne bom pisal o stresu, ki ga občutiš, ko pred 1. majem zapade sneg, medtem ko si ti načrtoval kopanje v Istri. Pisal bom o tisti dobri, pozitivni in večkrat zapostavljeni vrsti stresa.

Se sprašuješ, kaj torej je pozitivni stres?
Primer takšnega dobrega stresa je na primer trening.
Najbolje, da ti predstavim pogosto situacijo s svojih treningov na primeru izmišljene stranke Tanje.

JAZ: OK, Tanja, zdaj je na vrsti 10 ponovitev počepov z 20-kilogramskimi utežmi. (Do takrat je stranka vajo izvajala le s 16 kilogrami obremenitve.)

TANJA: Haris, se ti ne zdi to pretežko?! Ni šans! Jaz tega ne bom zmogla.

JAZ: Tanja, kje sva zdajle?

TANJA: Kako to misliš? Jah, v fitnesu.

JAZ: Mhm, v fitnesu, ja. Sva pa tudi v stresni situaciji. Ne veš, ali boš zmogla ali ne. In kaj boš zdaj? Se predala ali poskusila narediti teh 10 ponovitev?

Tanja odločno zagrabi 20-kilogramske uteži, kot da so piškoti. Po približno eni minuti …
TANJA: Haris, pa to sploh ni bilo tako zelo težko, ha!

JAZ: Svaka čast. In kako se počutiš?

TANJA: Ful dobro.

Tole, dragi bralec, je primer stresa v fitnesu. Pozitivni stres je nekaj, kar te premakne iz cone udobja, in to na pozitiven način. Pomaga ti rasti, se razvijati in naredi te močnejšega.
Stranke na treningih tako spodbujam, da izstopijo iz cone udobja, dam jim izziv, da se lotijo težje izvedbe, kot so je bile vajene do takrat. Najprej se tega ustrašijo, so pod stresom, bojijo se, da jim ne uspe.
Ko izziv uspešno opravijo, se ta isti stres spremeni v pozitivni stres.

Kakšne so torej značilnosti pozitivnega stresa?
– kratko traja
– redko se zgodi
– hitro mine
– gradi samozavest in dobro voljo

Nazaj k naši Tanji … Pri naslednjem treningu njen občutek ob dvigovanju tistih »dvajsetk« ne bo več isti in tako vznemirljiv, saj zdaj ve, da to zmore. Nesmiselno je seveda pričakovati, da bi že pri naslednjem treningu dvigovala 24 in čez dva tedna kar 28 kilogramov, a sčasoma jo spet presenetim s pozitivnim stresom …

Za danes naj bo to dovolj od mene. Ker sem mnenja, da igra stres eno izmed ključnih vlog pri napredku v fitnesu, bom o njem še pisal v prihodnjih objavah. Se tipkamo!

Vedno pa seveda velja, da se lahko s kakršnim koli vprašanjem obrneš name na trener@hariskajtezovic.si.

 

 

How useful was this post?

Click on the star to rate it

As you found this post useful...

Follow me on social media!

avtor: Haris Kajtezovic