Blog
  • Glavna stran
20
09
2016

TOP 10 NAJBOLJ BRANIH ŽIVLJENJSKIH NASVETOV

Če spremljaš moje dnevne nasvete, veš, da pišem o 3 temah: prehrani, treningih in življenjskem stilu.
Danes objavljam na enem mestu 10 najboljših nasvetov za bolj kakovostno in manj stresno življenje.

Dovolj spi

Če treniraš intenzivno in se pri prehrani držiš pravila »90/10 %«, o katerem sem pisal pred nekaj tedni, pa vseeno ne dosegaš želenih rezultatov, se vprašaj, koliko spiš. Spanje je čas, ko se tvoje telo regenerira in »popravlja« od napornih treningov. Premalo spanja bo naredilo zmešnjavo pri tvojih hormonih in najbrž že veš, da takrat tvoje telo za gorivo ne porablja maščobnih zalog. Priporočam ti 7–8 ur spanja dnevno. Če ti zares kdaj ne uspe ponoči, lahko občasno nadoknadiš eno uro s popoldanskim krepčilnim dremežem.

Ne osredotočaj se na rezultat, ampak na navade

Izgubiti 10 kilogramov je super rezultat, telovaditi 5-krat tedensko in pravilno jesti (spomni se na pravilo »90/10 %«) pa so dobre navade. Če boš vztrajen pri navadah, bo rezultat neizogiben. Garantiram.
Pa še eno vprašanje: Komu bo lažje ohraniti želeno težo, ko jo enkrat doseže – tistemu, ki je delal za rezultat, ali tistemu, ki mu je ob zdravi hrani in treningih rezultat nagrada, pozitivna posledica, skorajda »kolateralna škoda«?

Ko greš ven s prijatelji, naroči prvi

Zdaj, ko se držiš mojih enostavnih nasvetov o prehrani in treningu, je čas, da tudi prijateljem pomagaš pri njihovi preobrazbi v bolj zdrav način življenja.
Ne zasuj jih z nasveti, kaj jesti in piti, kako je lahko kava okusna tudi brez smetane, da ocvrt piščanec ni najboljša ali najokusnejša izbira in da zdravo prehranjevanje v resnici ni trpljenje. Predlagam, da začneš z enostavnimi triki. Ko pristopi natakar, prevzemi iniciativo in naroči prvi. Družba bo v večini sledila, verjemi mi.
Ljudje velikokrat niti ne vedo, kaj bi na primer pojedli za kosilo, lažje pa jim je slediti nekomu, ki mu zaupajo. Bodi vzornik!

Večerni sprehod

Tistemu, ki je »izumil« večerni sprehod, bi podelil nagrado za življenjsko delo. Poleg antistresnih učinkov bi večerni sprehod izpostavil kot enega ključnih dejavnikov pri spreminjanju telesne kompozicije, postave. Pri nekaterih mojih strankah, ki so najprej poskusile razne načine treningov in prehrane, so se spremembe začele dogajati, šele ko so začele »konzumirati« še ta dodatek. Ne glede na to, kako naporen je bil dan, ga je treba nekako zaključiti – in kaj je lahko boljše kot sprehod s partnerjem, prijateljem, psom ali le s samim seboj. Pogovori med sprehodom naj ne bodo »zateženi«, da ne pride do konflikta. Priporočam še, da izbereš bolj temno pot, saj bo to sporočilo možganom, naj se pripravijo na spanje. Sprehod je odličen tudi zato, ker je brezplačen in ne zahteva veliko priprav ter urejanja; sploh na neosvetljenih poteh nihče ne bo opazil tvoje stare, a udobne trenirke.

Če te srbi, ne praskaj

Kaj je najhuje, kar lahko narediš, ko se ti pojavi mozoljček? To, da ga spraskaš. Kar naenkrat se bo iz male pikice, ki je razen tebe ni opazil nihče, razvila večja, boleča zadeva. Zabavne sodelavce že zanima, kako je ime tvojemu novemu »prijatelju«.
In še en primer nepotrebnega »praskanja«: Odhajam od doma in ko se usedem v avto, pomislim: »Ali sem zaprl okno stanovanja?« In že se v moji glavi vrtijo scenariji: »Ne, mislim, da ga nisem. Pa ravno danes, ko je napovedan dež, glej, se že oblači … Joj, voda mi bo zalila stanovanje in uničila parket! Koliko bo to stalo!? 10.000 gotovo … In kje naj najdem 10.000 evrov?! Jah, nič, avto bom prodal, morda mi bo ostalo dovolj, da si kupim skiro …«
Lahko bi še nadaljeval, a ti je najbrž že jasno, kam merim. Pri tovrstnih zadevah gremo lahko s svojo domišljijo res daleč. Najbrž so krivi »naviti« stresni hormoni. In kaj je dobro narediti? Imaš dve možnosti: da si odločno rečeš, da si okno zaprl, ali da greš dejansko preverit.

Namesto na klasično kofetkanje raje v fitnes

»Joj, Haris, jaz bi se vseeno raje srečala po službi s prijatelji na pijači kot šla v fitnes. Nimam toliko prostega časa, kot misliš.« Se strinjam in te popolnoma podpiram. Dodal pa bi le nasvet, da namesto večnega pregovarjanja, kateri lokal ima najboljše parkirišče, in lenobnega posedanja ob tretji kavi prijatelja raje povabiš v fitnes. Izkoristita za klepet tistih 15 minut pred treningom, preden vaju »butne« kofein, in 10 minut po koncu treninga v garderobi, dokler noge ne dobijo znova občutka za sklopko in zavoro v avtu. Lahko pa namesto fitnesa skočita na Rožnik, Šmarno goro, Rašico ali Golovec – to je super priložnost za aktivno druženje, združitev prijetnega s koristnim.

Bodi realen

Pogosto mi ljudje ponosno povedo, kako so se včasih z lahkoto motivirali za trening, kolikokrat tedensko so takrat trenirali in kakšno ubijalsko postavo so imeli, zdaj pa me sprašujejo, kako se znova vrniti v takšno stanje. Moje vprašanje njim pa je nato: »Kaj pa danes?«

Časi, ko sem bil brez obveznosti, so mimo in verjamem, da je tako tudi pri tebi. Spomnim se, kako sem se včasih trikrat tedensko povzpel na Šmarno goro, Rašico ali Rožnik, se šestkrat tedensko mučil v fitnesu in potem s prijatelji še dve uri igral nogomet – ja, prav bereš, vse to v enem tednu. Danes opravim tri resne treninge v fitnesu, če je čas, pa dodam še dva lažja treninga, kjer se posvečam korekciji, aktivaciji mišic ali se preprosto učim novih vaj (jap, tudi trenerji moramo to početi redno). Kaj želim povedati? Malo realnosti, prosim. Če ti danes trening ni tako zelo pomemben, kot ti je bil pred 10 leti, potem je težko pričakovati tako ekstremne izide. Če so bili včasih rezultat tvojega truda »8-packi«, bodo danes morali zadostovati tudi 6-packi.
Popolnost je itak precenjena, saj to že vemo, kajne?

Živi življenje in uživaj v vsem, kar ti ponuja

Kadar se odločiš, da greš zvečer ven s prijatelji, se sprosti in uživaj! Ob siceršnjem upoštevanju pravil to ne bo povzročilo slabe volje oziroma slabe vesti. Zmanjševanje občasnih pregreh na čim manjšo mero je hkrati dober način, kako prelisičiti metabolizem, da bo hitreje porabljal maščobe iz maščobnih zalog.

 Proslavljaj male zmage

Tvoj namen je zmanjšanje telesne teže in izgubil si prvi kilogram. Bravo, praznuj, čestitaj si! Povabi partnerja ali prijatelja na okusno, zdravo večerjo in naredi ta večer poseben, saj si zaslužiš.

Če narediš en teden premora, ne bo konec sveta

Dopust, več dela v službi, izpitno obdobje, prehlajeni otroci. Navadnemu smrtniku se pogosto zgodi, da mora zaradi zunanjih dejavnikov zapostaviti treninge. Ampak ne skrbi, imam dobro novico. Znanstveniki so si enotni, da je formo lažje ohraniti kot jo na novo pridobiti. Zaradi tega nekaj dni premora ne bo drastično spremenilo tvoje postave. Ampak vendarle pazi: čas v takih situacijah ni tvoj zaveznik. Vseeno ne pretiravaj s »prisiljenim počitkom« in se vrni v ustaljeno rutino treningov.

Tega ne storim pogosto, a danes bi te prosil za uslugo. Če meniš, da bi ti kratki nasveti lahko prišli prav tvojemu partnerju, prijatelju ali sorodniku, si vzemi minutko časa in mu jih pošlji preko elektronske pošte. Lahko ga tudi označiš v komentarju ali pa meni zasebno pošlješ naslov njegove elektronske pošte in mu jih bom posredoval sam. Hvala!

How useful was this post?

Click on the star to rate it

As you found this post useful...

Follow me on social media!

avtor: Haris Kajtezovic